Rock gånger sju

Igår gick ett nytt avsnitt av dokumentären Seven ages of Rock. Den absolut bästa musikdokumentären jag någonsin sett. Jag kan bli nostalgisk av att se på den, utan att ens ha levt den i den tidsepoken som dokumentären handlar om. Ett tidigare liv?
Serien visas i sju delar varje söndagkväll klockan 22.20. Jag råder alla musikintresserade att se den. Igår handlade det om arenarock, mycket Queen med andra ord. Förra gången om hur black metal föddes med Ozzy i täten.
Desvärre har jag missat flera avsnitt och igår somnade jag ifrån det på grund av en dundrande skallebank. Den verkar inte heller finnas att köpa någonstans. Killen inne på Pet Sounds tittade på mig med väldigt skeptisk blick när jag frågade efter den. Bu.
image416

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0