Första decemberdagen

Jag har sån julabstinens att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Första advent flög förbi utan så mycket som en liten adventsljusstake, tack vare en riktigt hemsk bakisdag. Jag låg på golvet med handen på pannan och Kajsa hoppade runt på ett ben tack vare ett söndrigt knä. Imorse fick jag i alla fall öppna första luckan på min My Little Pony kalender, som ett litet litet plåster på julsåren. Jag saknar mitt vita överpyntade hus hemma i markaryd, med en enorm vacker julgran, massvis av lampor, änglar, tomtar och levande ljus. Vår fina brasa om kvällarna och tomtegröt på morgonen. Att ligga under granen och räkna paket eller att mysa i soffan med en kopp te. Ikväll ska vi titta på Jul i Kapernaum, och öppna första luckan på choklad kalendern. Kom jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0