Klänningar och gamla söder

Efter jobbet igår gav jag mig ut på en rask promenad. Genom södermalms virrvarr av gator och torg traskade jag och tittade på alla fina gamla hus. Hade det varit varmare väder (ljummen sommarkväll) hade jag nog fortfarande vandrat runt där, med huvudet i vädret, spanandes efter fotografivänliga hus. Uppe på Katarina Kyrkobacke hade jag kunnat använda upp hela mitt 4GB minne på kameran, utan problem! Pittoreska miniatyrhus, krokiga kullerstensgator, sneda husväggar, skumma gatlyktor och tystnaden. Inga bilar som svishade förbi och inga tonårsgäng som spelar upp den senast nerladdade MP3:n på mobilen för varandra.
Och vips så hade 40 minuter passerat! Och jag kom passande nog ut mitt framför H&M på Götgatsbacken. Väl inne hittade jag den perfekta klänningen (såklart) i både älsklingsfärgen godisblå och älsklingsfärgen svart. Kan det bli bättre? Det är inte alltför ofta jag hittar fina klänningar som dessutom passar. Men istället för att impulsköpa en i varje färg tar jag ikväll med mig Fine som smakråd. Duktigt va?

Och de där rosa pumpsen på Nilson spökar fortfarande i den köpiga delen av min hjärna. Köp köp köp, viskar det. Att jag hittade ett perfekt matchande diadem på Lindex för 30 spänn hjälper inte precis.

Nu ska jag häva latte. God fortsatt morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0