Clock junkie

Ja, här sitter jag. Klarvaken och redo att dra. Som vanligt när jag ska iväg någonstans är jag uppe timmar i förväg, i tron om att saker och ting tar sjukt mycket längre tid än vad de gör. Sen får man en massa dötid att slå ihjäl. Tråkigt. Men hellre dötid än ont om tid måste jag säga. Jag är ju en sån där människa som alltid vill vara på plats en halvtimme innan utsatt tid. Det värsta jag vet är att komma sist. Jag vill helst vara där först av alla och scanna av läget innan någon annan kommer. Undrar varför? Detta beteende har jag alldeles säkert snappat upp från min far, som är en kronisk tidspessimist(?). Och jag är faktiskt tacksam. Vem tycker egentligen det är okej med människor som alltid är försenade, aldrig står där när man skall mötas upp och som man alltid får ringa efter och undra om de glömt bort en eller inte. Är det bara jag?

Times up!

Kommentarer
Postat av: fine

tycker precis som du! och är precis som du! trodde du skulle flyga efter jobbet, va skönt att du får åka hem tidigare! Flyg försiktigt, lågt och långsamt ;)

2008-03-07 @ 08:37:27
URL: http://fine.webblogg.se
Postat av: cajjan

nej, att inte hålla tiden håller inte någonstans.. see you monday ;)

2008-03-07 @ 22:10:22
URL: http://helloass.blogg.se
Postat av: Andreas

En tidspessimist försover sig dock aldrig

2008-03-07 @ 23:48:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0