g33k lover.

Jag är lite utav en Jeopardy människa. En kuriosanörd. Mitt huvud är fullt av onödiga fakta och jag vill gärna veta allt, fastän jag inte har disciplinen som krävs. Jag är hellre på Wikipedia än Aftonbladet, kanske är det något som fastnar. Ett bortglömt ord, som likbjudare, eller hur fort en zeppelinare kan flyga. Jag hatar talspråk i text. "oxå" kan vara det fulaste ordet som finns. Kan man svenska språket ska man fan bruka det också. Det jag hatar mest är Stockhomskt "förkortnings-slang". Som lurre och ferre, prommis och mellis. Det får mig att vilja spy. För lunch och fest är ju jobbigt att uttala...? Lägg av nu. Det är inte ens roligt.

Kommentarer
Postat av: fine

tack pandavän! :D

2009-09-08 @ 20:49:51
URL: http://fine.webblogg.se/
Postat av: Läderlasse

Att behärska det svenska språket är inte alldeles enkelt. För att bara nämna något så torde "Stockhomskt" stavas med gemener (jag bryr mig inte om det borttappade l:et) då det inte utgör början av en mening i ditt fall, sedermera ska "förkortnings-slang" skrivas ihop: förkortningsslang.



Bortsett från din lilla misshandel av det svenska språket håller jag med dig =)



LÄDERLASSE

2009-09-12 @ 23:19:23
URL: http://trettor
Postat av: amanda

gå och dö. i gemener.

2009-09-13 @ 12:26:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0