Det där med banners

Så fort jag tittar på eller uppmärksammar reklam på ett eller annat sätt, speciellt banners som är extra fula och meningslösa, tänker jag alltid; Ja, där fick de som de ville. Jag tittade på den och övervägde om jag gillade den eller inte. Den fick min uppmärksamhet, ett ögonblick av min dyrbara tid. För det är ju det de vill ha och kräver, en yttepytte stund av min vardag. Och fastän jag kanske inte tyckte om "reklamen" bidrog jag ändå till en lyckad kampanj bara genom att titta på den. Samtidigt som jag blir lite irriterad över att jag trillade dit så lätt och är så mottaglig för media ger jag de en eloge för väl utfört arbete. Jag hatar banners.
Sneaky bastards.

Bara en insikt såhär en onsdagskväll.

Kommentarer
Postat av: cajjan

men du klickade inte.

2008-04-09 @ 22:16:34
URL: http://helloass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0