En vårig helg

Fredagen spenderades som sagt på Harry B James, ingen fylla utan bara relaxat snack Fine och mig emellan. Eller nja, så relaxat var det kanske inte för vi fick ju skrika i öronen på varandra för att överrösta musiken. Som förövrigt var riktigt bra. Som vanligt på Harry BJ.

Lördagen började fint med strålande solsken och fågelkvitter. Jag och Cajjan begav oss ut på en lång vårpromenad längs med Söders utkant. Upp till Street (där alla coola människor satt och spände sig) in längs Hornsgatan (där vi köpte glass) svängde ner vid Mariatorget och sicksackade mellan husen tills vi kom till Ringen (för att kolla på en My Little Pony matlåda). Och så var vi tillbaka där vi började. En härlig eftermiddag.
Kvällen bjöd på Kate Nash. I sällskap med Fine och Tobias. Förväntansfulla människor trängdes i värmen för att få en glimt av rödtotten. Tyskar, emokids, gubbar, fulla gråtande tjejer, fulla brölande killar, långhåriga medelålders män, popsnören, fotografer och recensenter. Och jag då. Personligen tyckte jag att förbandet Mystery Jets var bättre än själva huvudakten. But hey, thats just me. Jag är ju inget stort Kate fan, men hon bjöd på en fin show med mycket personlighet. .Också är hon ju så himla good looking. Men att få vänta i över en timme efter förbandet på att hon skulle gå på scen gjorde att jag hade dålig inställning från början. Fy dig Kate.
image415

Söndagen
var planerad sen länge. Brunch på Kung Carls Bakficka men Fine och Tobias. Med en dignande buffé av frukt, sallader, sill, bacon, äggröra, smoothies, frallor, bakelser, plättar och gud vet vad. Mätt blev man i alla fall. Trevligt sätt att fördriva en söndag, och med mitt favoritpar dessutom. En ny tradition? Fast inte varje söndag. För då blir min mage lika fet som min plånbok blir tom. Speciellt om man ska behöva betala 44 pix för ett glas juice.

Det här är nog by far det längsta inlägget jag någonsin skrivit. Hurra och hejdå!

Kommentarer
Postat av: fine

åh, gärna till en tradition, namnam!! brunchtouring?

2008-04-07 @ 15:54:58
URL: http://fine.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0